Trollis

Så var man hemma i Trollhättan. Det var ett tag sedan sist, Trollis och jag. Det är sig likt och det var väldigt mysigt att krama om nära och kära igen. Imorgon tänker jag överraska pappa också (hoppas att han inte läser denna blogg). Jag vet inte hur länge jag stannar här men det blir nog över påsk i alla fall. Himla trevligt! 
 
Den här dagen har bjutid på en hel del. Solen har skinit och jag har ätit napoleonbakelse från Ritz! Ritz måste vara världens bästa bageri. På riktigt. Inget i hela världen kan slå Ritz i Trollhättan. De bakar tamigfan med kärlek. 
       Jag var även tvungen att göra slut med en kär vän idag. Det är så himla tråkigt när sånt händer men ibland är det den enda lösningen och det bästa för en själv. Jag lovade mig själv för längesedan att alltid droppa människor som är energitjuvar i mitt liv, sagt och gjort. Idag hände det igen. Jag var både ledsen arg och sårad, och allt bröt ut i ett enda storgräl. Då fick jag nog. Jag väljer alltid att hålla relationerna till de människorna på en ytlig nivå och inte släppa de för nära inpå igen, eller så bryter jag helt. Jag menar inte att man borde "göra slut" p.g.a ett gräl (gräla kan alla göra), men när saker och ting ligger och gror länge nog så funkar det helt enkelt inte längre. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika Ben Chaabane

Så trist, men helt rätt...

2013-03-31 @ 12:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0